Salı, Aralık 13, 2005

bilgisayarcılar 1 - vatan VS gold

öncelikle kötülüklerinden bahsetmeliyim !

vatan :
bilgi bakımından yetersiz satış elemanları ! ne istediğinizi anlatıyorsunuz ve o konuda bilginiz yoksa bilgi istiyorsunuz. özellikle modemler ve wireless dağıtıcılar konusunda çok zayıflar. bana zamanında bu ürünü alın wireless ınızı yaymaya yarar dediler, evde kuramadım edemedim. netten araştırdım öğrendim ki sadece kendi markasındaki wireless modemlerle çalışan bir ürünmüş... vatan da tüm birimlerin kullandığı ve en basitinden bir kablo almak isteseniz bile kullanılması gereken bir program var. ve bu program çeşitli aralıklarla yenileniyor (doğal olarak). fakat yenilemeden çalışanlara bilgi verilmiyor. sabah ilk programı açıp giriş yapamayan anlıyor ki update uygulanmış. peki yenilenmiş program bilgisayarlara yüklenmiş mi ? hayır, herkes network den dosyayı bulup kendi yüklemeli. sanırım büyük firmalarda bile IT bölümü bulunmuyor demek bu...

gold
kadıköy gold da daha çok alışveriş yaptığım için orası için konuşabilirim. herşeyin başında daha çok ürünleri görmeden satın alıyorsunuz. yani bir bilgisayar toplatacaksanız gold un verdiği bilgiler üzerinden parçaları seçiyorsunuz çünkü oturup bir müşteri temsilcisi ile bu işlemleri yapmanız lazım. belki bu az bilgili kullanıcılar için iyi bir uygulama olabilir ama pek çok zaman aldıktan sonra "aa bunu mu almışım" demek garip olabiliyor. bunun dışında almak istediğiniz ürünü bir temsilciyle görüşmenize rağmen temsilciden alamıyorsunuz. önce ödeme yapmalı, ödemeden sonra ürün çıkıştan ürünlerinizi almalısınız. bu uygulama yoğunluğu ya da sıra oluşmasını engellemek için yapılmışsa pek başarılı olamamış. ödemede beklemeseniz bile ürün teslimde hız belli bir seviyenin üzerine çıkamadığı için mecburen beklemek zorunda kalıyorsunuz. birde kadıköy deki gold gibi küçük bir alan bu işlemler için ayrılmışsa havasızlıktan ölmek kolay oluyor.

daha sonra bu ikisinin iyi yanlarından bahsedicem... şu anda başarıyı 09.30 dan beri 10 uncu arayışım ve hala "cep telefonu elbette başarıdan alını" adlı müziği dinliyorum. resmen bilerek açmıyorlar... kvk nasıl bilmiyorum ama onu da öğrenirsem bu ikisini kapıştırabilirim...

Hiç yorum yok: