Çarşamba, Haziran 13, 2007

arçelik ve seçim özgürlüğü

Bugün arçelik'in yeni radyo reklamını dinledim. Reklamda ekranını, harddiskini kendin seçebileceğini hayal etsene deniyor sonra da etme gir arcelik.com'a deniyor. Ben de severim kendi bilgisayarımı kendim konfigüre etmeyi. Bu yüzden girdim siteye baktım ne var ne yok. İlk dikkatimi çeken işlemci olarak "intel" den başka alternatifimiz olmaması. Bunu anlayışla karşıladım şayet anakartlar kasayla birlikte hazır geliyor olabilir ya da anakart değiştirme şansları olmadığı için intel zorunlu olabilir. Fakat daha sonra işletim sistemi seçimi kısmında "windows" ile sınırlı kaldığımızı görünce bunu anlayamadım.


Tamam kendilerinden linux yüklemelerini ve bilgisayarımı o şekilde göndermelerini beklemiyorum ama en azından "işletim sistemi yükleme" gibi bir seçenek de olabilmeliydi. Belkide sponsordur sevgili microsoft bunu bilemem ama seçim özgürlüğü konusunda arçelik'ten bir adım atmasını bekliyorum.

Hiç yorum yok: