Perşembe, Haziran 14, 2007

safari artık windowsda

safariyi birkaç gündür kullanıyorum. zaten iMac'de de oldukça kullanıyordum (bazı apple kullanıcıları firefox dışında birşey kullanmadığını söyler). 

ilk olarak test edilen şeyler hep banka siteleridir. en önemlisi onlardır çünkü. bazen problem çıkar, ararsınız internet explorer kullanın derler. oysa banka siteleri bize hizmet için vardır ve onların bize ayak uydurması gerekir. neyse ben de denizbank ve hsbc yi internet bankacılığı sayfaları, garanti yi ise ana sayfasıyla test ettim. 3 testte gayet olumlu sonuçlandı. hatta firefox daki hatalara rastlamadım diyebilirim. özellikle font yönetimi çok güzel olmuş. görüntü gerçekten çok güzel...

işin özü, web sitesi yapanların popüler tarayıcıları göz ardı etmeden hepsinin ortak özelliklerini düşünerek tasarım yapmaları gerekmekte. evet bu oldukça zor bir iş. internet explorer için yazdığınız kod firefox da sorun çıkartıyor derken bir de safari girdi işin içine (gerçi senelerdir var)... ben kendi adıma elimden geleni yaptığımı söyleyebilirim. zaman zaman delirip küfür ettiğim, saldırdığım oluyor ama yine de elimden geleni yapıyorum :)

ayrıca
apple'da yaşadığım en büyük sorun herşeyin çok iyi görünüyor olması. bunun nesi sorun diye sorabilirsiniz. cevabı basit : ben tasarım yapıyorum, tasarımı bitiyorum ne güzel diyorum, bir pc de bakıyorum ve yıkılıyorum... 

Hiç yorum yok: